Sportsnytt 20-22 April

Hei

Her kommer ukas Sportsnytt. Det var en helg der bilcrossen startet og årets første rallysprint på grus ble arrangert. Undertegnede var på Hurumsprinten og har tatt bilder av alle på ss1 og ss2. (har lagt ved bilder av noen i denne mailen)

Ta kontakt hvis man ønsker noen bilder. Hadde også vært hyggelig å fått rapporter fra dere utøvere etter de ulike løpene man kjører.

MEDLEMSKONTINGENT:

Til informasjon så ble det forrige uke sendt ut giro og medlemskort til alle som ikke har betalt tidligere denne vinteren. Håper alle får betalt denne så fort som mulig. Dette er hovedinntektskilden til Asker og Bærum Motorsport og vi er svært avhengig av at alle betaler denne.

FUNKSJONÆRHJELP:

-Det er tidligere sendt ut informasjon om TK-funksjonærhjelp til Rally Sørland den 5.mai. Vi har nå blitt 15 stk. noe som er bra.

Melder allerede nå om at vi trenger også TK-hjelp til Aurskog-Høland Rally 2.juni. Ønsker tilbakemeldinger allerede nå om hvem som har mulighet. Send info til post@abmo.no

GRASROTANDEL:

Vi trenger flere grasrotgivere!

Vi ønsker å være en motorsportklubb for alle. Derfor ønsker vi å holde kostnaden på et lavest mulig nivå. For å klare dette er vi avhengig å få inn eksterne midler. Her er grasrotandelen en viktig bidragsyter. Vi oppfordrer derfor alle til å bli grasrotgiver. Fra 01. januar 2018 ble Grasrotandelen økt fra fem til sju prosent. Det har mye å si for en motorsportklubb som oss.

 Om grasrotandelen

Siden Norsk Tipping ble etablert har hele overskuddet gått til samfunnsnyttige formål. Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til å være med å bestemme hva noe av overskuddet skal gå til. Du kan nå velge hvilket lag eller forening som får syv prosent av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for hundre kroner går syv kroner til din grasrotmottaker. Og best av alt, din innsats, premie eller vinnersjanse vil ikke reduseres!

 Hvordan kan jeg bli grasrotgiver?

Du må være kunde hos Norsk Tipping for å bli grasrotgiver. Du kan tilknytte deg en grasrotmottaker hos en av våre kommisjonærer eller logge deg inn på nettsiden til Norsk Tipping. Du kan søke på grasrotmottakere her:

https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen

Søk opp ønsket grasrotmottaker (Asker og Bærum Motorsport) og velg “tilknytt”. Du kan når som helst bytte grasrotmottaker.

RESULTATER/RAPPORT:

BILCROSS:

Erik Taje i sin Ford Fiesta var eneste fra klubben som stilte til start på Roppemoen på Flå denne helgen. På ukjent bane ble det to tredjeplasser og en fjerdeplass i innledende omganger. Dessverre så ble det en smell i en bærekule som man  jobbet mye for å fikset til D-finalen. Men dette gikk ikke, han kom ikke til start og Erik endte på 20.plass.

CHALLENGE:

Hokksundsprinten ble arrangert torsdag forrige uke. Her kjørte Anders Grøttum sin fine Opel Kadett GT/E. Dessverre har redaksjonen ikke funnet noe resultater fra dette løpet.

RALLYSPRINT:

Forhåndsfavoritt Anders Grøndal vant fartsetappen alle tre gangene og sammen med Roger Eilertsen tok de totalseieren i Hurumsprinten med sin Ford Fiesta R5. Hele klubben gratulerer!!

En som holdt godt følge og som tok en sikker andreplass totalt og i klassen var Christian A Selmer. Sammen med co-driver Anita Selmer fulgte de tett etter vinneren med sin Ford Fiesta R5, men tapte noen flere sekunder på ss3. Allikevel var andreplass en supert resultat foran Rally Sørland om knappe to uker.

For å bli kvitt litt rattrust så var Hurumsprinten et fint løp for Runar Pedersen. I sin Subaru Impreza Sti tok de det litt pent på ss3 da veien var blitt oppkjørt, men sammen med Stine M Klemetsdal ble det andreplass i klassen og en sjetteplass totalt.

I sitt andre løp for sesongen fikk Arnt G Olsen opp tempoet i sin Ford Fiesta R5. Denne gangen holdt det til fjerdeplass i klassen og en niendeplass totalt. Fin gjennomkjøring før mandalitten er på hjemmebane i Rally Sørland.

Med litt forandring på dekoren på sin BMW M3 var Jarle Lippert på plass på Hurumsprinten. Ikke uventet var han og Malin Lippert helt i teten i klassen etter ss2 da de ledet med to tideler. Men med en topp-pakning som er på vei til å gå Så ble tiden litt for dårlig til å ta førsteplassen i klassen. De endte da på andreplass i klassen og en 15.plass totalt.

For å spare sin egen bil til løp senere i sesongen hoppet Øivind Lehre inn i høyrestolen til sladdekongen Jahrmann. I en Volvo 240 kjørte de inn til niendeplass i klassen og 25.plass totalt.

Med sin fine blå Volvo 240 stilte Kristoffer Hegle til start på Hurum. I høyrestolen hadde han en av klubbens nyeste medlemmer Joachim A Eriksen. Gutta kjørte bredt og fort, men i målsvingen på ss2 gikk det litt for bredt og de kjørte av 15 meter etter mål og rett i snøfonna og i bekken med hele høyresiden. Undertegnede stod her og fikk tatt noen bilder , men måtte også hjelpe til å løfte tung Volvo opp på veien igjen. Etter litt frem og tilbake så fikk vi bilen opp igjen og de fullførte også ss3 og endte på 11.plass i klassen og 30.plass totalt. Bare hyggelig å hjelpe gutter!!

Christoffer Pedersen er vel en av de som kjører flest løp for klubben om dagen. Tempoet stiger jevnlig og denne gangen ble det en fjerdeplass i klassen og 32.plass totalt i sin Ford Fiesta R2.

 

I en VW Golf Kitcar var Leif Arne Neset trygt plassert i høyrestolen. Etter tre etapper endte de på fjerdeplass i klassen og 41.plass i klassen.

Kjempemoro var det å se Kjell Ivar Åmfelt i rallyløypa igjen. I sin Volvo 244 VOC hadde han og Christine L Åmfelt en fin dag på skogen til tross for at han mente at skliplata var mer i bakken enn hjulene. Til slutt ble det en sjetteplass i klassen og en 51.plass totalt.

Vi må GRATULERE Erik Tandberg som under Hurumsprinten kjørte sitt 500 billøp. En fører som har vært med på mye gjennom sin bilsportskarriere. En mann som det renner vitser og rallyhistorier ut av kontinuerlig. Han koste seg i sin Volvo 240 VOC under hele Hurumsprinten og sammen med Lars Faale ble det en syvendeplass i klassen og 52.plass totalt.

Med ny bil så gjorde Benjamin Ward debut med sin fine Ford Fiesta R2 på Hurum. Han og Simen N Hagen var over seg av begeistring for den fine sekvensielle girkassa. De kjørte fort på de to første prøvene, men dessverre så røyk vifteremmen og de måtte bryte på ss3.

Svein P Silseth var denne helgen co-driver i en Ford Escort RS1600 MK1. Dessverre så ble det brutt løp etter ss2.

Det blir alltid litt action når Sveinung Mitseim og Ronny Christensen stiller til start i sin  Subaru Impreza Sti. De kjørte fort på ss1 og ss2, så fort på ss2 at de kuttet målsvingen så mye at de tok med seg fotocellen og slengte den til skogs. Undertegnede stod i svingen der og med masse flaks så klarte vi å få fikset den og få den til å fungere igjen. Kun en bil som passerte før den var ok på nytt.  Dessverre så traff de et hull på ss3 som førte til at de dessverre måtte bryte.

Med sin relativt nye Mitsubishi Lancer Evo4 stilte Rolf Møller til start. Dessverre så punkterte de på ss2, de fullførte etappen, men valgte pga. veiforholdene å bryte før ss3.

En som også er et nytt medlem i klubben er Jørn R Olsen. Med sin Volvo 240 brøt han også etter ss2, antakelig pga vei-forholdene som ble dårlig til ss3.

 

Mvh

Preben Berg

Asker og Bærum Motorsport

0047 90074755

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *